Tuan Empunya Bl0g :)

My photo
kuala terengganu, terengganu, Malaysia
Hey, this is my bl0g, so I have to say something about myself. Sometimes it is hard to introduce yourself because you know yourself so well that you do not know where to start with. Let me give a try to see what kind of image you have about me through my self-description. My parents gave me the name of Noor afifah Insyirah and I was born on May 20, 1994. I am a very caring and patient. I am also very easy to forgive all the wrong that was done by others. I'm not the kind of grudge. for information, I am very easy to shed tears ~sensitive~. I am very eager to make friends because of my friends my life without no draws. so, do not be shy, do not be afraid to be friends with me. :) Foll0w me ok !! I hope that my impression about myself and your impression about me are not so different. Here it goes. This is a brief introduction of myself. If you are interested in knowing more, read my articles or take a look at my picture. Do not expect too much, and keep your sense of humor.

Wednesday, May 16, 2012

MOGOK!!MOGOK!!MOGOK!!




Mesti yang belum tahu tu mesti tertanya-tanya kenapa ramai orang buat Default Picture (DP) di Facebook gambar berwarna coklat dengan mata tertutup bukan? Ok, sebenarnya itu menunjukkan gambar seseorang tahanan atau banduan rakyat Palestin. Baju berwarna coklat itu merupakan pakaian yang dikuatkuasakan ke atas rakyat Palestin yang ditahan. Logo kecil di sebelah kanan baju itu pulak bermaksud “Shabas” dan ia adalah singkatan bagi Perkhidmatan Pnjara Israel..

Insyie pun dah buat..anda bila lagi :p
Tujuan sebenar penggunaan DP gambar ini adalah untuk memberi kesedaran tentang mereka yang berada dalam tahanan yang sedang mengadakan Mogok Lapar yang terbesar dalam sejarah dunia.


Gambar-gambar yang boleh digunakan tanda sokongan anda!
Adakah dengan menukar DP di Facebook dapat membantu mereka? Tidak sebenarnya, tetapi kita boleh bersama-sama meningkatkan kesedaran kepada orang ramai untuk mereka mengetahui apa yang sedang berlaku di Palestin dan pastinya kita boleh berdoa untuk mereka di sana. Doa adalah senjata bagi orang mukmin.

Selain itu, 15 Mei, Hari Nakbah. Sudah 64 tahun Palestin dirampas. Ia diperingati oleh rakyat Palestin, orang Arab dan pejuang Islam seluruhnya, sejak 1948, sebagai memperingati hari rakyat Palestin dihalau dan dibantai beramai-ramai dari negara mereka sendiri. Yaumunnakbah ini kalau diterjemahkan maknanya: Day of The Catastrophe, menggambarkan betapa dasyatnya peristiwa tersebut.

Alhamdulillah, setakat ini ramai dah menggunakan DP ini di profile facebook masing-masing.. kalau yang belum tukar tu boleh la berbuat demikian.

P/s: Jangan pakai je tapi tak tahu apa yang tersurat di sebalik gambar tersebut ya.. Sama-samalah kita berdoa buat saudara-saudara kita di sana, semoga usaha kita yang tak seberapa ni diterima oleh Allah Swt. InsyaAllah..


4 comments:

  1. oh ok.. kat mana lagi nak dapat pict ni?

    ReplyDelete
  2. citra, awk leyh dpatkan kat cnie k..

    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.426135817404946.103104.425030574182137&type=3

    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.426852920672943.100208.171604619531109&type=1

    ReplyDelete
  3. dah tukar gak... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bgusla.. sme2la kita tnjukkan keprihatinan kita k. :))

      Delete

assalamualaikum...
sila la tnggalkan k0men kat cni!! satu pun jadi la !!
mekasih :)